Německé texty

11.11.2015

Průměrný Němec

Znáte pojem „Otto-Normalverbraucher“? Je vlastně tak trochu hanlivé pojmenování průměrného Němce.

V dnešní marketingové hantýrce by se jednalo o „personu“. Fiktivní postavu, která odpovídá nějaké skupině spotřebitelů. Dnešní marketing tyto persony znovu objevu a snaží se je konkretizovat. Proto některé společnosti pracují i s desítkami takovýchto postaviček. Otto-Normalverbaucher na rozdíl od toho měl pokrýt potřeby všech.

Zlí jazykové tvrdí, že se tento pojem odvozuje od naprosto průměrné módy, které ve svém katalogu prezentuje společnost Otto. Podle úrovně ošacení by to moha být pravda, ale původ tohoto názvu je jinde. V jednom z prvních poválečných filmů vystupuje postava bývalého vojáka Wehrmachtu, která se vrací do zbytků Berlína. Otto – jak se voják jmenuje – se snaží zorientovat a zvyknout si na přídělový systém, černý trh a všechno to, co je s poválečnou dobou spojené. Normalverbraucher byl v tomto systému každý, kdo měl nárok na průměrné příděly (na rozdíl od těhotných žen, těžce pracujících a dalších podobných skupin).

I u nás máme „Otto Normalverucher“! Představte si ho jako Jana Nováka…

A jak vlastně vypadá průměrný Němec (2014)?

  • denně 3 hodiny a 41 minut sleduje televizi
  • průměrná německá žena porodí své první dítě v 29 letech
  • domácnosti mají k dispozici průměrně 3113 EUR
  • ročně spořádá 55,1 kg brambor (o 15 kg méně než před 15 lety)

Zdroj: Statistisches Jahrbuch

Summary
Article Name
Průměrný Němec
Description
V dnešní marketingové hantýrce by se jednalo o "personu". Fiktivní postavu, která odpovídá nějaké skupině spotřebitelů. Dnešní marketing tyto persony znovu objevu a snaží se je konkretizovat. Proto některé společnosti pracují i s desítkami takovýchto postaviček. Otto-Normalverbaucher na rozdíl od toho měl pokrýt potřeby všech.
Pavel Cahlík
Nenechejte si to jen pro sebe: Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someoneBuffer this page
Tags: